ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023

Τα τρένα ως γκουρμεδιά και η συνταγή που χαρίζει αστέρια Μιζελέν στα μαγειρεία του Μαξίμου

Τα τρένα ως γκουρμεδιά και η συνταγή που χαρίζει αστέρια Μιζελέν στα μαγειρεία του Μαξίμου

Τα τρένα ως γκουρμεδιά και η συνταγή που χαρίζει αστέρια Μιζελέν στα μαγειρεία του Μαξίμου
Τα τρένα ως γκουρμεδιά και η συνταγή που χαρίζει αστέρια Μιζελέν στα μαγειρεία του Μαξίμου

 Του Ορθαγόρα

Ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει. Όπως και συνταγή που πετυχαίνει. Άριστα καταρτισμένοι τόσο στα ποδοσφαιρικά όσο και στα κάθε λογής μαγειρέματα, οι ελληνόφωνοι πωλητικοί πασών των αποχρώσεων συνεχίζουν ακάθεκτοι την εθνοκτόνο αποστολή τους.

Στον πωλητικό τους τσελεμεντέ, η πλέον δημοφιλής ρετσέτα εκτελείται σε τρία μόνο βήματα: Απαξιώνω – Εξυγιαίνω – Ξεπουλάω. Πρόκειται για απλή αλλά μεγαλοφυή συνταγή, η οποία φέρνει πάντοτε πολλά αστέρια Μιζελέν και στωικά (των στοών) μετάλλια σε όσους την επιλέγουν. Γι’ αυτό και την βλέπουμε να επαναλαμβάνεται απαράλλαχτη εδώ και δεκαετίες: Ολυμπιακή, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΛΤΑ, ΕΛΒΟ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ…

Και τώρα ΟΣΕ! 

Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι εντάσσονται στο μενού με τις γκουρμεδιές υπερπολυτελείας: Train à la crème με ευρωραβιόλι και φουά γκρα Βερολίνου με πουρέ από σκόρδο Ιταλίας. Εδώ, η εκτέλεση της συνταγής παίρνει χρόνο και απαιτεί υψηλότατο επίπεδο δεξιοτεχνίας. Καλοί και τρίκαλοι οι Zαίοι για τα ορεκτικά (βλέπε ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αλλά τα κυρίως πιάτα και τα επιδόρπια είναι δουλειά των γαλαζόχρωμων Αρίστων.

Σε περίοδο εορταστική και εν μέσω πανηγυρισμών για πράσινα άλογα και ανοικοκύρευτα καλάθια, οι κορυφαίοι σεφ του Μαξίμου (Χρ. Σταϊκούρας, Κ. Καραμανλής, Θ. Σκυλακάκης, Μ. Παπαδόπουλος) εξετέλεσαν επιτυχώς το δεύτερο βήμα της εν λόγω συνταγής -αυτό της Εξυγίανσης.

Στις 19 Δεκεμβρίου 2022 έπεσαν οι υπογραφές και στις 27 του ιδίου μηνού δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ (6715) με το οποίο επικυρώθηκε η διαγραφή «του συνόλου των ανείσπρακτων βεβαιωμένων οφειλών από καταπτώσεις δανείων της ΟΣΕ ΑΕ με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου».

Μιλάμε για 10,4 δισ. ευρώ! Πανάκριβη η εξυγίανση που μπορείς να την πεις και ξέπλυμα, δικέ μου!

Χαλάλι, όμως. Ας μην γινόμαστε αχάριστοι. Όπως μας διαβεβαιώνουν τα πετσωμένα, η γενναία αυτή κυβερνητική απόφαση έλυσε διά παντός μια πολυετή εκκρεμότητα, έκοψε μια βαριά και σκουριασμένη αλυσίδα που εμπόδιζε τον ΟΣΕ να ξεδιπλώσει τα φτερά του και να πετάξει περήφανος στους εφτά ουρανούς των στρατηγικών επενδύσεων, του εκσυγχρονισμού, και του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Όπως πέταξε και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την εξυγίανσή της. Τι κι αν τα φτερά της έγιναν από δημόσια ιδιωτικά κι από ελληνικά ιταλικά, για 45 ψωροεκατομμύρια. Τι κι αν το ελληνικό κράτος συνεχίζει να την επιδοτεί (750 εκατ. ευρώ για να… εκτελεί τα σιδηροδρομικά δρομολόγια για 15 χρόνια!) και της αναθέτει εμμέσως την διενέργεια κρατικών προμηθειών και συμβάσεων χωρίς διαγωνισμούς. Μόνον κακεντρεχείς -σαν και του λόγου μου- σκαλώνουν σε τέτοιες λεπτομέρειες…

Άρωμα Μακροπεριφέρειας

Έχω ξαναμιλήσει για την κατάτμηση της ευρωπαϊκής επικράτειας σε τέσσερις Μακροπεριφέρειες (Macro-Regions). Και έχω επισημάνει ότι η Στρατηγική της ΕΕ για την Μακροπεριφέρεια Αδριατικής-Ιονίου στην οποίαν ανήκουμε περιλαμβάνει τέσσερις Πυλώνες: «Γαλάζια Ανάπτυξη», «Σύνδεση της Περιφέρειας (δίκτυα μεταφορών και ενέργειας), «Ποιότητα του Περιβάλλοντος», και «Βιώσιμος Τουρισμός».

Οι σιδηρόδρομοι ανήκουν στις θεματικές ενότητες του δεύτερου Πυλώνα, συντονίστριες χώρες του οποίου είναι η Ιταλία, η Σερβία, και… τα Σκόπια, παρότι το κατεξοχήν πεδίο των προβλεπομένων δράσεων είναι η Ελλάδα! Θυμηθείτε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τώρα Hellenic Train) πέρασε σε ιταλικά χέρια. Σημειώστε επίσης ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ (η οποία έχει την αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση, και εμπορική εκμετάλλευση της τεράστιας ακίνητης και κινητής σιδηροδρομικής περιουσίας) ανήκει στο αμαρτωλό Υπερταμείο. Μένει να δούμε την τύχη του ΟΣΕ μετά την εξυγίανση.

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι γίνεται μια μεταβίβαση της εθνικής κυριαρχίας και περιουσίας στα υπερεθνικά όργανα της ΕΕ και στα μεγαλοεπιχειρηματικά ενδιαφερόμενα μέρη (stakeholders), ερήμην και εις βάρος του ελληνικού λαού. Στο σχετικό με την Μακροπεριφέρειά μας έγγραφο της Κομισιόν διαβάζουμε:

«Καθώς η Μακροπεριφέρεια αποτελείται από πολλές σχετικά μικρές χώρες, οι εθνικές δράσεις δεν επαρκούν, ενώ ακόμα και η διμερής συνεργασία δεν παρέχει τις απαραίτητες λύσεις. Απαιτείται ευρύτερη περιφερειακή συνεργασία για να ξεπεραστούν τα σημεία συμφόρησης και να προωθηθεί η συνδεσιμότητα (δηλαδή συνεργασία με στόχο την ανάπτυξη έργων κοινού ενδιαφέροντος που θα παρέχουν υπηρεσίες σε πολλές χώρες που συμμετέχουν στη στρατηγική). Πολλά από τα προγραμματισμένα μεγάλα έργα υποδομής έχουν νόημα μόνο αν εξεταστούν από μακροπεριφερειακή προοπτική».

Και στο βάθος… Καπιταλισμός Ενδιαφερομένων Μερών

Το 2021, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών (που είναι κατ’ ουσίαν παράρτημα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ) συζητήθηκε η μεταμόρφωση της Ελλάδας σε διεθνές logistics hub. Διαβάζουμε σε σχετικό ρεπορτάζ τουΟικονομικού Ταχυδρόμου

«Η ανάπτυξη τριών εμπορευματικών κέντρων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, τα έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών συνδέσεων αξίας άνω των 4 δισ. ευρώ, η καθιέρωση ενός δεκαετούς πλάνου χρεώσεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο και η επένδυση σε νέο τροχαίο υλικό θα βάλουν την Ελλάδα στον χάρτη των logistics hubs. […] Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι οι stakeholders αναγνωρίζουν ότι το ανεπαρκές σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο της χώρας μας στην πορεία της ανάδειξής της σε διεθνή εμπορευματικό κόμβο. Όπως επισήμανε ο επικεφαλής της Rail Logistics Division, VTG Rail Logistics της Γερμανίας, κ. Gunter Ferk, που έχει 20ετή εμπειρία στην ελληνική αγορά, “η Ελλάδα διαθέτει τεράστιο γεωπολιτικό πλεονέκτημα”, όμως το σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί μειονέκτημα, όταν τα φορτία θέλουν 5-6 ημέρες για να φτάσουν στην Τσεχία, την Ουγγαρία, την Αυστρία. Συγχρόνως, η έλλειψη ηλεκτροδότησης σε όλο το δίκτυο, αυξάνει και το κόστος του railcargo».

Αντιλαμβάνεστε, Συνέλληνες, πόσο μεγάλο είναι το παιχνίδι με τους σιδηροδρόμους; Πόσο τεράστια είναι η προδοσία των ελληνόφωνων πωλητικών, που κυνηγούν για πάρτη τους αστέρια Μιζελέν και στωικά μετάλλια; Και πόσο είναι το ποσοστό της δικής μας ευθύνης, που ανεχόμαστε να αργοπεθαίνουμε από ανέχεια στην πιο πλούσια χώρα της Ευρώπης;

Γίνε ΕΣΥ το κυρίαρχο Ενδιαφερόμενο Μέρος

Οι Άθλιοι του Κοινοβουλίου, πλήρως υποταγμένοι στις Βρυξέλλες, στο Νταβός, και στα κεντρικά γραφεία των μεγάλων Πολυεθνικών, ξεπουλούν ό,τι μπορεί να πουληθεί. Και θα συνεχίσουν να το κάνουν, αν δεν βρεθεί κάποιος να τους σταματήσει.

Αυτός ο «κάποιος» δεν μπορεί να είναι άλλος από την συλλογική ολότητα του έθνους, δηλαδή από όλους εμάς ενωμένους σε έναν πολιτικό φορέα ισχυρό και αποφασισμένο να δώσει μάχες και να τις κερδίσει.

Η ενεργός συστράτευσή μας στην ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ είναι σήμερα περισσότερο αναγκαία από ποτέ άλλοτε. Η μάχη για το μέλλον μας και για το μέλλον των παιδιών μας μπήκε στην τελική της φάση. Και πρέπει να την κερδίσουμε πάση θυσία.

Στον Καπιταλισμό των πολλών Ενδιαφερομένων Μερών οφείλουμε να αντιτάξουμε την μία κυρίαρχη Ενδιαφερόμενη Ολότητα: την ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ.

ΑΝΕΝΟΧΛΗΤΗ!













ΔΕΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΔΙΓΕΝΗ ΑΚΡΙΤΑ 36,18755 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
delagrammatika@gmail.com
6976653520

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ