ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Ακόμα ενα φιάσκο....Η Ευρώπη εγκαταλείπει την εντολή για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα

 

Το France24  το Quartz και η Wall Street Journal (σύνδεσμος χωρίς paywall paywall-free link) αναφέρουν ότι η ΕΕ )  εγκατέλειψε την πολυαναμενόμενη μετάβασή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία υποτίθεται ότι θα κορυφωθεί με την πλήρη απαγόρευση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων το 2035. 

Η ανατροπή της ΕΕ επιτρέπει «την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα», κάτι που ακούγεται πολύ φιλικό προς το περιβάλλον. Αλλά τα συνθετικά καύσιμα είναι παρόμοια με τη βενζίνη ή το ντίζελ, επομένως η απόφαση επιτρέπει στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης να συνεχίσουν να παράγονται. Ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να παράγονται και να δίνονται κίνητρα, δεν υπάρχει πλέον εντολή 100% έως το 2035.

Αυτή η μετάβαση  ανακοινώθηκε με πολλή μεγαλοπρέπεια

Η μετάβαση έπρεπε να συνεχιστεί για 13 χρόνια μετά την ανακοίνωσή της το 2022, αλλά εγκαταλείφθηκε μόλις ένα χρόνο μετά την έγκρισή της. Τι συνέβη?

Υποκινούμενη από ακτιβιστές για το κλίμα, η ΕΕ πιέστηκε να απαγορεύσει τα οχήματα με ορυκτά καύσιμα και να τα αντικαταστήσει με οχήματα που κινούνται με μπαταρίες. Το πρόβλημα είναι ότι μια τέτοια μετάβαση είναι αδύνατη:

  • Η μετάβαση στα ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα θα αυξήσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 25% 

  • Η μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά θα αυξήσει περαιτέρω τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας σε συνολική αύξηση 40%.

  • Η ΕΕ καταργεί σταδιακά την παραγωγή ορυκτών καυσίμων και την αντικαθιστά με αναξιόπιστη ηλιακή και αιολική παραγωγή - μειώνοντας έτσι τη διαθεσιμότητα ενέργειας αντί να την  αυξάνει για να καλύψει μεγαλύτερη ζήτηση. 

  • Καθώς τα αυτοκίνητα και ειδικά τα φορτηγά φορτίζονται τη νύχτα, η ηλιακή και η αιολική ενέργεια δεν μπορούν να συμβάλουν στη φόρτιση.


Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτικά;

Η λειτουργία ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου περιλαμβάνει:

  • Καύση αερίου στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και μετατροπή της  θερμικής ενέργειας σε μηχανική ενέργεια. Αυτό είναι.

Η φόρτιση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το δίκτυο και η οδήγηση του αυτοκινήτου περιλαμβάνει:

  • Καύση αερίου στον σταθμό παραγωγής ενέργειας και μετατροπή της θερμικής ενέργειας του αερίου σε μηχανική ενέργεια του αεριοστροβίλου. Αυτό είναι μόνο μετρίως πιο αποδοτικό σε ένα σταθμό παραγωγής ενέργειας από τα αυτοκίνητα βενζίνης. 

  • Τότε αρχίζουν οι απώλειες:

  • Η μετατροπή της μηχανικής ενέργειας του στροβίλου σε ηλεκτρική ενέργεια στη γεννήτρια συνεπάγεται απώλειες της γεννήτριας.

  • Η μετατροπή της μέσης τάσης από τη γεννήτρια σε υψηλή τάση μετάδοσης συνεπάγεται  απώλειες μετασχηματιστή

  • Η μετάδοση της ισχύος κατά μήκος των γραμμών υψηλής τάσης συνεπάγεται απώλειες μετάδοσης

  • Η μείωση της τάσης σε αρκετούς υποσταθμούς συνεπάγεται  και πάλι απώλειες μετασχηματιστή

  • Σε έναν οικιακό σταθμό φόρτισης, η μετατροπή ισχύος 220v σε συνεχές ρεύμα για φόρτιση αυτοκινήτου συνεπάγεται και πάλι  απώλειες μετατροπής

  • Μια χημική διαδικασία στην μπαταρία που φορτίζεται θερμαίνει την μπαταρία, με  απώλειες φόρτισης

  • Η λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων του αυτοκινήτου από την μπαταρία απαιτεί  απώλειες μετατροπέα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για κινητήρες έλξης και  απώλειες κινητήρα .

Ρίξτε μια ματιά στο τι συμβαίνει όταν ένας οδηγός χρειάζεται θερμότητα στην καμπίνα:

  • Η θέρμανση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου το χειμώνα περιλαμβάνει την ανακατεύθυνση της απορριπτόμενης θερμότητας waste heat(ζεστό αντιψυκτικό) από τον κινητήρα στο θερμαντήρα της καμπίνας, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται πρόσθετο καύσιμο. 

  • Η θέρμανση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί έναν  θερμαντήρα αντίστασης ή μια αντλία θερμότητας , που θα χρειαστεί τελικά να καταναλώσει περισσότερη ενέργεια από το δίκτυο - με όλες τις παραπάνω απώλειες μετατροπής να περιλαμβάνονται.

Ποια διαδικασία (αυτοκίνητο βενζίνης έναντι ηλεκτρικού) είναι πιο αποτελεσματική στη μετατροπή του καυσίμου, που καίγεται απευθείας στον κινητήρα του αυτοκινήτου ή σε μακρινούς σταθμούς παραγωγής ενέργειας, σε χρησιμοποιήσιμη ενέργεια για την ώθηση ενός αυτοκινήτου που ταξιδεύει σε αυτοκινητόδρομο; Οι κινητήρες αερίου κερδίζουν οριστικά.

Η κατάσταση θα ήταν διαφορετική αν είχαμε μια καθαρή, ανεξάρτητη από τις καιρικές συνθήκες και φθηνή πηγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αλλά, δυστυχώς, δεν το έχουμε ακόμη.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο eugyppius έγραψε μια ωραία ανάρτηση για την Ελβετία που απαγορεύει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω έλλειψης ρεύματος για τη φόρτισή τους.

eugyppius: ένα χρονικό της πανούκλαςeugyppius: a plague chronicle
Η Ελβετία, που αντιμετωπίζει μια άνευ προηγουμένου έλλειψη ρεύματος, εξετάζει τη μερική απαγόρευση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων
Η Ελβετική Συνομοσπονδία συνήθως εισάγει ηλεκτρισμό από τη Γαλλία και τη Γερμανία για να κρατήσει τα φώτα αναμμένα τον χειμώνα, αλλά φέτος καμία από τις δύο χώρες δεν έχει καμία ισχύ. Πολλοί γαλλικοί πυρηνικοί σταθμοί είναι εκτός λειτουργίας μετά από χρόνια αναβληθείσας συντήρησης, ενώ στη Γερμανία υποφέρουμε από πλεονασμό ανεμογεννητριών σε αδράνεια και (αυτοεπιβαλλόμενη) έλλειψη φυσικού…

Το γεγονός ότι μια πομπωδώς ανακοινωθείσα «μετάβαση ηλεκτρικού αυτοκινήτου»  δεκατριών ετών ακυρώθηκε μόνο ένα χρόνο μετά την υιοθέτησή της υποδηλώνει έντονα ότι η αρχική ιδέα ήταν αδικαιολόγητα ανόητη. 

Η βλακεία της «μετάβασης του CO2»

Όπως ανέφερα παραπάνω, μια πολιτική 13 ετών που ακυρώθηκε τον δεύτερο χρόνο της είναι σίγουρα ανόητη, σχεδόν εξ ορισμού. Ωστόσο, η ΕΕ δεν είναι μόνη. Η Καλιφόρνια και η Νέα Υόρκη, τα προπύργια του ακτιβισμού που σηματοδοτεί την αρετή, εξακολουθούν να προχωρούν ολοταχώς, απαγορεύοντας τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ενώ σταδιακά καταργούν την παραγωγή ορυκτών καυσίμων και δεν κάνουν τίποτα για την πυρηνική ενέργεια.

Αυτή η λεγόμενη μετάβαση θα αποφέρει πολλά χρήματα για τους μετακινούμενους και τους ανακινητές, αλλά είναι τεχνολογικά αδύνατη λόγω της έλλειψης φθηνής, ουδέτερης σε άνθρακα ενέργειας βασικού φορτίου (βασικό φορτίο σημαίνει ότι δεν εξαρτάται από τον καιρό).

Το καλύτερο αποτέλεσμα θα ήταν να δούμε τέτοια σχέδια να ακυρώνονται με το πρόσχημα των «απρόβλεπτων περιστάσεων», όπως συνέβη μόλις στην ΕΕ.

Το χειρότερο αποτέλεσμα θα ήταν η συλλογική μας αδυναμία να έχουμε αρκετή ενέργεια για να θερμαίνουμε τα σπίτια μας και να οδηγούμε αυτοκίνητα. Αυτό θα απαιτούσε τη ζωή σε στενές «πόλεις 15 λεπτών» που προτείνονται παντού.

Ενημερωτικό δελτίο του ΙγκόρIgor’s Newsletter
Το WEF θέλει το σπίτι σας να αξίζει ΜΗΔΕΝ, για να επιτύχετε "καθαρό μηδέν" άνθρακα
Μοιάζει η κατοικία σας με ένα από αυτά τα σπίτια; Το σπίτι σας (μονοκατοικία ή πολυοικογένεια) ΔΕΝ χτίστηκε σύμφωνα με τις 10 Αρχές Πράσινου Κτιρίου του WEF που δημοσιεύθηκαν το 2021; Το σπίτι σας ΔΕΝ μοιάζει με μια «καθαρή μηδενική δομή του μέλλοντος», όπως φαίνεται παρακάτω…

Είμαστε υπεύθυνοι για τον πλανήτη μας

Θέλω να μοιραστώ μια σκέψη με την οποία πολλοί άνθρωποι μπορεί να διαφωνούν. Μη διστάσετε να μοιραστείτε τις σκέψεις σας στα σχόλια.

  • Τα κοινωνικά πειράματα όπως η απαγόρευση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και η ταυτόχρονη εξόντωση της αξιόπιστης παραγωγής ενέργειας είναι επικίνδυνα. Οι περισσότεροι αναγνώστες αυτής της υποστοίβας θα συμφωνούσαν.

  • Τα πειράματα γεωμηχανικής όπως  το σκοτάδι του ουρανού με την εκτόξευση εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του θείου είναι επικίνδυνα. Οι περισσότεροι αναγνώστες αυτής της υποστοίβας θα συμφωνούσαν με αυτό επίσης. 

  • Αλλά  η εκπομπή δισεκατομμυρίων τόνων CO2 στην ατμόσφαιρα ετησίως είναι επίσης ένα δυνητικά επικίνδυνο πείραμα γεωμηχανικής ..

Το πεδίο της κλιματικής αλλαγής είναι γεμάτο απατεώνες και κατευθύνεται από αυτούς που μας έκαναν πρόσφατα ένα μη λειτουργικό και επικίνδυνο εμβόλιο Covid.

Δεν πιστεύω ούτε αυτούς ούτε τους αμειβόμενους επιστήμονές τους.

Ωστόσο, παρόλο που δεν πιστεύω αυτούς τους ανθρώπους, έχω μια ανησυχία και ένα αίσθημα ευθύνης για τον πλανήτη μας.

Έχουμε μόνο έναν πλανήτη. Οπότε καλύτερα να το προσέχουμε.

Κάπως έτσι,  οι έντιμοι άνθρωποι πρέπει να ενωθούν και να φτάσουν σε μια καλύτερη κατανόηση του κλίματος και της Γης 

Ταυτόχρονα, αν ένα κλάσμα των δισεκατομμυρίων δολαρίων που σπαταλήθηκαν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την κλιματική υπεροχή ξοδευόταν για πυρηνική σύντηξη, θα είχαμε πιθανώς μια καθαρή, ασφαλή και απεριόριστη πηγή ενέργειας πολύ νωρίτερα.

Τι νομίζετε;





Σήμερα στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται διάφορες μορφές ενέργειας.

Ενέργεια από λιγνίτη, από υδροηλεκτρικούς  σταθμούς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως αιολικά πάρκα και φωτοβολταϊκα

Η σημερινή κυβέρνηση έχει αποφασίσει να κλείσει όλα τα ορυχεία λιγνίτη όχι γιατί δεν υπάρχει επάρκεια αλλά γιατί είναι απόφαση της Γερμανίας να χρησιμοποιηθούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και αυτό προς το συμφέρον της  αφού ο εξοπλισμός  για τα  αιολικά πάρκα είναι Γερμανικής προέλευσης.

Η Γερμανία χρησιμοποιεί λιγνίτη στις μέρες μας ενώ η Ελλάδα έχει κυρώσεις από την Ε.Ε.  για τις εκπομπές ρύπων.

Όπως και να έχει το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα είναι ακριβό τόσο για τις οικογενειακές συμβάσεις αλλά και για τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

 Ένας λόγος που οι Ελληνικές βιομηχανίες μας βρέθηκαν χρεωμένες είναι από τα υψηλά τιμολόγια από την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Για την ανταγωνιστικότητα των βιομηχανικών προϊόντων η προϋπόθεση που χρειάζεται είναι να σταματήσει η υπερκμετάλλευση των πόρων ενέργειας για λόγους κερδοσκοπικούς και η αναπροσαρμογή του κόστους της ενέργειας σε χαμηλότερες τιμές.

Για να υλοποιηθεί ένας τέτοιος σχεδιασμός χρειάζεται χρήση ενέργειας χαμηλότερου κόστους.

Η  Ελλήνων πολιτεία  είναι έτοιμη να εφαρμόσει εναλλακτικές πράσινες τεχνολογίες οι οποίες θα είναι υψηλών προδιαγραφών με πλήρη ασφάλεια και απόλυτο σεβασμό ως προς το περιβάλλον .

Μια από αυτές τις τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν είναι η παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρολυτικής διαδικασίας με χρησιμοποιουμένη ενέργεια για ηλεκτρόλυση την ηλιακή. 

Όλες οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας που θα χρησιμοποιηθούν θα έχουν σαν κατάληξη  την ελεύθερη χρήση ενέργειας που είναι η νομοτελειακή χρήση ενέργειας για τον πλανήτη μας

 Το υδρογόνο που υφίσταται δεσμευμένο στο νερό και στις οργανικές ενώσεις αποτελεί το 70% της γήινης επιφάνειας.

 Αυτό το άγευστο ,άχρωμο, άοσμο χημικό στοιχείο  αποτελεί μια χρήσιμη πρώτη ύλη για ποικίλες βιομηχανικές δραστηριότητες  και ένα σημαντικό καύσιμο για την τροφοδοσία ηλεκτρισμού   σε σπίτια, στις επιχειρήσεις, στην βιομηχανία ακόμα και ως καύσιμο στις μεταφορές και στα αυτοκίνητα.

  • Η βιομηχανία θα δομηθεί να παρέχει αυτάρκεια σε όλους τους τομείς. Αυτό θα επιτευχθεί λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις παγκόσμιες συνθήκες για πιθανές συνεργασίες, εκτέλεση σχεδίων και επενδύσεων στους πιο νευραλγικούς τομείς.
  •  Η βιομηχανία θα δομηθεί πάνω στο πλαίσιο της τεχνολογίας αιχμής του σημερινού παγκόσμιου γίγνεσθαι με προοπτική την ανάπτυξη πρωτοπόρων και καινοτόμων τεχνολογιών οι οποίες ως ευρεσιτεχνίες βρίσκονται στα χέρια της Ελλήνων Πολιτείας καθώς επίσης θα κληθούν οι απανταχού Έλληνες πολίτες, επιστήμονες, εφευρέτες για να προσφέρουν τις γνώσεις τους και την ευφυΐα που έχουν κληρονομήσει από το γένος μας, στην Ελλήνων Πολιτεία.

 Η βιομηχανία θα στηριχθεί στις πρώτες ύλες, που βρίσκονται στην Ελληνική γη.

 Δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον εξορυκτικό και μεταλλευτικό κλάδο για να υπάρξει υποδομή παραγωγής των πρώτων υλών, που είναι αναγκαία για την βιομηχανική δραστηριότητα. Θα δοθεί ιδιαίτερη βάση στην παραγωγή σπάνιων μετάλλων, σπάνιων γαιών που βρίσκονται στην Ελληνική γη καθώς και η εκμετάλλευση τους.

 Ειδικές μονάδες για καλύτερους τρόπους μεγιστοποίησης της εκμετάλλευσης, ειδικά βελτιωτικά και προστατευτικά μέτρα για τους βιοτικούς, αβιοτικούς, ενεργειακούς ή/ και εν δυνάμει φυσικούς πόρους όπως αυτοί κατηγοριοποιούνται σε ανανεώσιμους και μη ανανεώσιμους: Ατμοσφαιρικός αέρας, νερό, έδαφος, φυσική χλωρίδα και πανίδα, ορυκτός πλούτος υπεδάφους, ηλιακή ακτινοβολία, φυσική ομορφιά κ.ο.κ.

 Όλη η παραγωγή από τα μεταλλεία της Ελλάδος θα χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη στην ελληνική μεταποιητική βιομηχανία. Δεν θα εξάγονται πρωτογενής πρώτες ύλες παρά μόνο μεταποιημένα βιομηχανικά προϊόντα, που θα περιλαμβάνουν την υπεραξία της μεταποίησης. Με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα καθίσταται αυτάρκης και αυτοδύναμη στις βιομηχανικές πρώτες ύλες.

  Για την ανταγωνιστικότητα των βιομηχανικών προϊόντων η προϋπόθεση που χρειάζεται, είναι να σταματήσει η υπερεκμετάλλευση των πόρων ενέργειας για λόγους κερδοσκοπικούς και η αναπροσαρμογή του κόστους της ενέργειας σε χαμηλότερες τιμές.

 Για  να  υλοποιηθεί  ένας  τέτοιος  σχεδιασμός  χρειάζεται  χρήση ενέργειας χαμηλότερου κόστους. Η Ελλήνων Πολιτεία είναι έτοιμη να εφαρμόσει εναλλακτικές πράσινες τεχνολογίες, οι οποίες θα είναι υψηλών προδιαγραφών με πλήρη ασφάλεια και απόλυτο σεβασμό ως προς το περιβάλλον.

 Μια από αυτές τις τεχνολογίες, που θα εφαρμοστούν, είναι παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρολυτικής διαδικασίας με χρησιμοποιούμενη ενέργεια για ηλεκτρόλυση, την ηλιακή.

 Όλες οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας που θα χρησιμοποιηθούν θα έχουν σαν κατάληξη την χρήση ελεύθερης ενέργειας, που είναι η νομοτελειακή χρήση ενέργειας για τον πλανήτη μας.

Η Ελλήνων Πολιτεία θα καταστήσει το Ελληνικό κράτος πλήρως αυτοδύναμο βιομηχανικά και ενεργειακά θέτοντας το παγκόσμιο πρότυπο εφηρμοσμένης τέχνης του Λόγου.

ΔΕΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΔΙΓΕΝΗ ΑΚΡΙΤΑ 36,18755 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
delagrammatika@gmail.com
6976653520

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ