ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Τετάρτη 19 Απριλίου 2023

Μετρό: 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στη νέα γραμμή

 



«Αποκαλυπτικό» ρεπορτάζ στο Μετρό: Εντοπίστηκαν 391 βλάβες και εισροή θαλασσινού νερού από το λιμάνι του Πειραιά στη νέα γραμμή

Το πολυδιαφημισμένο «κατασκευαστικό επίτευγμα» που κόστισε 470.000.000 ευρώ και τέθηκε σε λειτουργία πριν από λίγους μήνες αφήνει νερό από παντού. 19 σελίδες αστοχιών και ζημιών στα χέρια των υπευθύνων. Θέματα ασφαλείας για χιλιάδες επιβάτες.

Η εισροή υδάτων στη σιδηροδρομική σήραγγα που βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Πειραιώς και Δημοτικού Θεάτρου έκανε αισθητή την παρουσία της για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια του Νοεμβρίου.

Η ALSTOM που συμμετέχει και στην «στοιχειωμένη» υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιαχείρισης- σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014 και αν είχε παραδοθεί ίσως απέτρεπε το ατύχημα στα Τέμπη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΜΑΡΤΙΟΥ, 20:50

Του Άρη Χατζηγεωργίου

Σήραγγα που αντλεί νερό από το λιμάνι του Πειραιά και άλλες 390 βλάβες εντοπίστηκαν τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα της γραμμής 3 του Μετρό που εγκαινιάστηκε τον περασμένο Οκτώβριο από τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκης, με τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή να κάνει λόγο για «κατασκευαστικό επίτευγμα».

Η εισροή θαλασσινού νερού στη σιδηροδρομική σήραγγα που βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Πειραιώς και Δημοτικού Θεάτρου έκανε αισθητή την παρουσία της για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια τον Νοέμβριο, μέσα από μια έντονη δυσοσμία.

Αρχικά, οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερή Συγκοινωνία) θεώρησαν ότι επρόκειτο για διαρροή από δίκτυο αποχέτευσης που διέρχεται από την περιοχή . Τα λιμνάζοντα νερά, εκτός από τη δυσοσμία, σύντομα άρχισαν να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής υπερκατασκευής , σε ράγες, στρωτήρες, διακόπτες κ.λπ. ".

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ (υπεύθυνη για τη λειτουργία του Μετρό) ζήτησε μέσω επιστολών τον υπεύθυνο του έργου «ΑΤΤΙΚΟ Μετρό» σε συνεννόηση με τον κατασκευαστή, την κοινοπραξία AVAX-GHELLA-ALSTOM.

Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει τη νέα γραμμή 4 του Μετρό (Πάρκο Βεΐκου-Γουδή) ενώ η ALSTOM εμπλέκεται και στην υλοποίηση της «στοιχειωμένης» σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014 , με πολλούς να εκτιμούν ότι αν είχε παραδοθεί, το ατύχημα στα Τέμπη θα μπορούσε να είχε αποτραπεί.

Από τον περασμένο Νοέμβριο έχουν περάσει τέσσερις μήνες , αλλά το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί και αυτό εγείρει σοβαρές ανησυχίες. Υπενθυμίζεται ότι ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του έργου για το οποίο καμάρωναν ο απερχόμενος υπουργός Υποδομών και ο εναπομείνας υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης όταν το έργο πλησίαζε στην παράδοση, ήταν ακριβώς ότι ο σταθμός του μετρό «Πειραιάς» βρίσκεται αρκετά κάτω από το επίπεδο της παρακείμενης θάλασσας και το ίδιο ισχύει για μεγάλο μέρος της σήραγγας που οδηγεί στο Δημοτικό Θέατρο.

Η ΣΤΑΣΥ , σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, συνέχισε να πιέζει για λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων χωρίς απάντηση από την ΑΤΤΙΚΟ Μετρό και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία. Τον Φεβρουάριο η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση του νερού που εισρέει και διαπίστωσε ότι δεν προερχόταν από δίκτυο αποχέτευσης αλλά ήταν θαλασσινό νερό.

Μετά το τραγικό ατύχημα στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου όμως και το τσουνάμι που ξέσπασε για τις ευθύνες των κυβερνητικών στελεχών φαίνεται ότι κάτι άρχισε να αλλάζει. Η Αττικό Μετρό ζήτησε πλέον επειγόντως από την κατασκευαστική κοινοπραξία πληροφορίες για τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει.

Δημοσιογράφοι δεδομένων αποκαλύπτουν σήμερα ότι η εισροή θαλασσινού νερού στο Μετρό δεν είναι το μοναδικό κατασκευαστικό πρόβλημα στο έργο που κόστισε συνολικά 470 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Στα επίσημα έγγραφα που παραθέτουμε και μέσα σε συνολικά 19 σελίδες, καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες, και βλάβες που σημειώθηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα-Πειραιάς), την περίοδο από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου έτους.



Ένας προσεκτικός αναγνώστης αυτής της λίστας θα διαπιστώσει ότι περιλαμβάνονται σοβαρές ζημιές αλλά θα δει επίσης ότι ορισμένες από αυτές παραμένουν χωρίς επισκευή, όπως φαίνεται στη σχετική στήλη. Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια λειτουργεί από το 2020, ενώ αυτό που εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο του 2022 ήταν το τελευταίο τμήμα του Πειραιά.

Σημειώνεται ότι η αποκαλυπτική αυτή λίστα κυκλοφόρησε μετά το ατύχημα στα Τέμπη και αποτελεί ακόμη μια ένδειξη της ανησυχίας που έκτοτε άρχισε να νιώθουν οι υπεύθυνοι, αλλά και της ανάγκης να έχουν στα χέρια τους στοιχεία ότι έπραξαν σωστά. πράγμα, σε περίπτωση ευθύνης για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.

Σε εκείνο το τμήμα της λίστας που ονομάζεται «Συγκεντρωτικός Πίνακας Προβλημάτων Ανωδομής, Ηλεκτρισμού και Σήραγγας», 22 από τα 62 ρήγματα αφορούν το τμήμα Πειραιά – Δημοτικό Θέατρο και πολλά σχετίζονται με την εισροή νερού που προαναφέραμε.

Έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές καίγονται στην ηλεκτρισμένη τροχιά, χαλαρές αρθρώσεις και άλλες αστοχίες σημειώνονται στα υπόλοιπα τμήματα των σταθμών Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα.

Από εκεί ξεκινά ένας μακρύς κατάλογος βλαβών, που από μόνες τους μπορεί να θεωρούνται ρουτίνα, αλλά όταν εμφανίζονται αθροιστικά μπορεί να προκαλέσουν σοβαρότερα λειτουργικά προβλήματα: Αισθητήρες που δεν λειτουργούν, οθόνες για οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», πόρτες ασφαλείας που δίνουν « ψευδής συναγερμός», βλάβες σε δίκτυα επικοινωνίας, ηλεκτρισμό, συστήματα πυρανίχνευσης, κάμερες ασφαλείας, φωτισμό, κλιματισμό, κυλιόμενες σκάλες ακόμα και ρολόγια για την ενημέρωση των επιβατών.

Ακόμα κι αν δεν είχε μεσολαβήσει η τραγωδία των Τεμπών, ο μακρύς κατάλογος της έλλειψης βαρύτητας ενός τέτοιου έργου θα απηχούσε αυτό που είπε ο Καραμανλής τον περασμένο Οκτώβριο για «αύριο που δείχνει ότι τα δύσκολα τεχνικά έργα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα και η χώρα μας να ανέβει τα σκαλιά στο στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών».

Η παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ι. Ντογιάκου λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη.

Την παρέμβαση προκάλεσε η έρευνα των Data Journalists για εισροή υδάτων στη σιδηροδρομική σήραγγα που βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Πειραιά και Δημοτικού Θεάτρου, καθώς και οι 391 ζημιές που έχουν διαπιστωθεί τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα της Γραμμής 3 του Μετρό. του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου.

Αυτά είναι τα τμήματα που εγκαινιάστηκαν πανηγυρικά τον περασμένο Οκτώβριο από τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκης, με τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή να κάνει λόγο για «κατασκευαστικό επίτευγμα».

Πιο συγκεκριμένα, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος διέταξε προκαταρκτική εξέταση, την οποία παρήγγειλε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, σε βάρος οποιουδήποτε υπευθύνου για τη μελέτη, κατασκευή και συντήρηση του έργου γραμμή του μετρό Πειραιά.

Η εισροή θαλασσινού νερού στη σιδηροδρομική σήραγγα που βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Πειραιώς και Δημοτικού Θεάτρου έκανε αισθητή την παρουσία της για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια τον Νοέμβριο, μέσα από μια έντονη δυσοσμία. Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ (Σταθερή Συγκοινωνία) θεώρησαν ότι επρόκειτο για διαρροή από δίκτυο αποχέτευσης που διέρχεται από την περιοχή.

Τα λιμνάζοντα νερά, εκτός από τη δυσοσμία, σύντομα άρχισαν να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής υπερκατασκευής, σε ράγες, στρωτήρες, διακόπτες κ.λπ. ".

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ (υπεύθυνη για τη λειτουργία του Μετρό) ζήτησε με επιστολές της τον υπεύθυνο του έργου «ΑΤΤΙΚΟ Μετρό» σε συνεννόηση με τον κατασκευαστή, την κοινοπραξία AVAX-GHELLA-ALSTOM.

Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει τη νέα γραμμή 4 του Μετρό (Πάρκο Βεΐκου-Γουδή) ενώ η ALSTOM εμπλέκεται και στην υλοποίηση της «στοιχειωμένης» σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014, με πολλούς να εκτιμούν ότι αν είχε παραδοθεί, το ατύχημα στα Τέμπη θα μπορούσε να είχε αποτραπεί.

Από τον περασμένο Νοέμβριο έχουν περάσει τέσσερις μήνες, αλλά το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί και αυτό εγείρει σοβαρές ανησυχίες. Οι Data Journalists δημοσίευσαν επίσης επίσημα έγγραφα, καταγράφοντας 391 συγκεκριμένες βλάβες και βλάβες που σημειώθηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα-Πειραιάς), την περίοδο από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου έτους.

Η απάντηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε

Όσον αφορά τα σημερινά δημοσιεύματα των ΜΜΕ, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα εξής:

Το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού «Πειραιάς», όπου πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού σε μορφή «στραγγίσματος», κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017.

Το έργο παραδόθηκε προς χρήση στην ΣΤΑΣΥ Α.Ε. στις 22.10.07.

Πριν από την έναρξη λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα – Πειραιάς – Δημοτικό ΘΕΑΤΡΟ» , δεν είχαν παρατηρηθεί ποτέ διαρροές στο τμήμα αυτό ούτε οξειδώσεις στις ράγες και όλες οι μετρήσεις που έγιναν βρέθηκαν εντός τα επιτρεπτά όρια.

Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της επιχείρησης και αμέσως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ ζήτησε από τον Ανάδοχο, με αλλεπάλληλες επιστολές, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.

Σημειώνεται ότι τα Διεθνή Πρότυπα για την κατασκευή σηράγγων του Μετρό δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένη περιοχή, παρουσία υγρασίας, ενώ παράλληλα ο σταθμός «Πειραιάς» είναι στεγανός.

Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη αφαιρεθεί τυχόν οξειδώσεις και διαβρώσεις στις ράγες, που σε κάθε περίπτωση δεν δημιουργούσαν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του ΜΕΤΡΟ.

Σήμερα η ράγα και η ηλεκτρική γραμμή έχουν αποκατασταθεί πλήρως, χωρίς νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.

Για τις υπόλοιπες ζημιές που αναφέρει η ΣΤΑΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθιστο στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων πολύπλοκων έργων όπως το Μετρό, είναι ασήμαντα και αντιμετωπίζονται το συντομότερο δυνατό από την Αναδόχου Κοινοπραξία, υπό την εγγύηση του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν θέτουν οποιοδήποτε πρόβλημα ασφαλείας στη λειτουργία του συστήματος.

Συμπερασματικά, το φαινόμενο της περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που σημειώθηκαν μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου και τυχόν μικροζημιές που αναφέρει η ΣΤΑΣΥ ΑΕ αντιμετωπίζονται έγκαιρα και επιτυχώς.

Απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές είναι το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. διαθέτει περισσότερα από τριάντα χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή έργων Μετρό, με επίκεντρο την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα των υποδομών της.

Data Journalists: Νέο έγγραφο καταρρίπτει τους ισχυρισμούς της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε

Είναι θετικό, προφανώς, ότι επίσημος κρατικός φορέας, η Αττικό Μετρό αρμόδιος για την κατασκευή του έργου, αποφάσισε, έστω και μετά από 24 ώρες, να απαντήσει στις αποκαλύψεις των Data Journalists.

Ταυτόχρονα, είναι κάπως παράδοξο ότι η ανακοίνωση απαντά «στα σημερινά δημοσιεύματα», δηλαδή στο πλήθος των ΜΜΕ που αναπαρήγαγαν την αρχική μας χθεσινή ανάρτηση. Υπάρχουν όμως πολύ πιο σοβαρά παράδοξα, όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Στην απάντησή της, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επιχειρεί να υποβαθμίσει το θέμα και διαβεβαιώνει ότι οι «μικρές διαρροές» και «εκπλύσεις», «έχουν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά», ενώ οι υπόλοιπες 390 αστοχίες δεν είναι ασυνήθιστες στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων πολύπλοκων έργων. ως Μετρό, είναι ασήμαντα και αντιμετωπίζονται το συντομότερο δυνατό από την Αναδόχου Κοινοπραξία, υπό την εγγύηση του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος».

Ελπίζουμε πραγματικά ότι οι διαβεβαιώσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα ισχύουν πλήρως και ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την ασφάλεια των επιβατών. Εξάλλου, το δημοσίευμα μεταφέρει την «ανησυχία» και τις επισημάνσεις που έκανε εδώ και μήνες η ΣΤΑΣΥ, δηλαδή η εταιρεία που λειτουργεί το Μετρό.

Είναι υποχρέωση των ΜΜΕ να δημοσιοποιούν τέτοιες ετικέτες και των υπευθύνων να λάβουν έγκαιρα μέτρα – κάτι που δυστυχώς δεν συνέβη στην περίπτωση του ατυχήματος στα Τέμπη.

Έγιναν όμως «άμεσα» οι ενέργειες αποκατάστασης όπως υποστηρίζει η Αττικό Μετρό; Ανταποκρίθηκε πράγματι η κοινοπραξία «άμεσα» στην εγγύηση του έργου; Και ήταν πραγματικά «μικρές διαρροές»; Η δημοσιογραφική ομάδα Data Journalists αποκαλύπτει ένα άλλο υπηρεσιακό έγγραφο που οδηγεί σε εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα:

– Πρόκειται για επιστολή που απέστειλε ο Διευθυντής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στην κοινοπραξία (J&P-AVAX-GHELLA-ALSTOM) στις 3 Μαρτίου 2023, δηλαδή τρεις ημέρες μετά το ατύχημα στα Τέμπη. Στο κείμενο δεν γίνεται αναφορά σε «στραγγίσματα» αλλά σαφώς σε «εισροή θαλασσινού νερού» που έχει προκαλέσει σκουριές και έντονη οσμή.

– Όπως φαίνεται στα συνημμένα, η ΑΤΤΙΚΟ Μετρό έχει στείλει μέχρι στιγμής τέσσερις επιστολές στον ανάδοχο στις 22/5/12, 22/9/22, 20/1/23 και 24/2/23. Παράλληλα, φαίνεται ότι η ΣΤΑΣΥ έστειλε τα δείγματα νερού στις 24/2/23 που έδειχναν ότι επρόκειτο για εισροή από τη θάλασσα και όχι για άλλη διαρροή. Έτσι η εισροή συνεχίστηκε μέχρι τότε και δεν αντιμετωπίστηκε άμεσα.

– Το πιο αποκαλυπτικό είναι αυτό που αναφέρει ο Διευθυντής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στο τέλος της δεύτερης παραγράφου. Δηλαδή, παρά τις 4 επιστολές, δεν έχει καμία ενημέρωση από την κατασκευαστική κοινοπραξία για τη διερεύνηση που έκανε για το πρόβλημα και κυρίως «τον προτεινόμενο τρόπο οριστικής και αποτελεσματικής αντιμετώπισης του προβλήματος».

Πώς αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά το πρόβλημα, όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, όταν πριν από 17 ημέρες η κοινοπραξία δεν είχε καν απαντήσει στην έρευνά της παρά τις τέσσερις επιστολές που είχε λάβει;

– Επίσης, τα όσα αναφέρονται στην επιστολή της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό στην τελευταία παράγραφο δεν ταιριάζουν με τα λεγόμενα για «μικροπροβλήματα» στη σημερινή ανακοίνωση. Εκεί, «καλείται εκ νέου ο ανάδοχος να απαντήσει, λαμβάνοντας υπόψη ότι η λύση που θα προταθεί πρέπει να διασφαλίζει ότι μακροπρόθεσμα δεν θα υπάρξουν προβλήματα στα δομικά στοιχεία του Έργου και σοβαρότερα προβλήματα στη λειτουργία και συντήρηση του το συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής».

Τι απέγινε λοιπόν η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ που μιλούσε για προβλήματα «στα δομικά στοιχεία του Έργου» στις 3/3/23 και τα αντιμετωπίζει λίγες μέρες μετά ως δευτερεύοντα ζητήματα; Και πώς καθησυχάζει τόσο ανέξοδα τη ΣΤΑΣΥ στη σημερινή της ανακοίνωση, όταν πριν από 17 μέρες επικαλούνταν τους προβληματισμούς της;

ΠΗΓΗ



Η μόνη λύση για να τελειώσει όλο αυτό το άδικο μάθε ότι είναι η ένωση σου!!!!!

Ελλήνων Συνέλευσις ο δικός σου πολιτικός φορέας για την ζωή σου για τα παιδιά σου για τον πλούτο σου για την δύναμη σου για την υγεία σου!!!!!!

H «ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ» λειτουργεί με άξονα τον πολίτη ο οποίος συμμετέχει με τον δυνατότερο και αποτελεσματικό τρόπο στην κρίση των καταστάσεων αποφάσεων δεδομένων και στην άσκηση εξουσίας, ουσιαστικά είναι αυτός που άρχει πολιτικά στην ελλήνων πολιτεία.

Διαβάστε Επίσης:

ΔΕΛΑΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΔΙΓΕΝΗ ΑΚΡΙΤΑ 36,18755 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
delagrammatika@gmail.com
6976653520

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ