ΝΕΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ:

Κυριακή 18 Ιουλίου 2021

" ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ " ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΜΕ ΒΡΑΧΥΤΕΡΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ)

" ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ " ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΜΕ ΒΡΑΧΥΤΕΡΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ)

" ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ " ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΟΔΗΓΙΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΜΕ ΒΡΑΧΥΤΕΡΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ  (ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ)


ΤΟ  ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΣΤΙΣ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΟΥ 2021 ΨΗΦΙΣΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ "ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ " ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΕΩΣ ΤΟ 2027

ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 15 ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΒΡΑΧΥΤΕΡΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΟΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΟΤΙ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠΟΨΗΝ ΟΤΙ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΕΙΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ 

ΚΑΙ ΕΔΩ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ,ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΕΕ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΕ ΟΔΗΓΙΑ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΕΙ  ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΚΡΑΤΗ ΜΕΛΗ ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΔΗ ΖΩΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ  ΜΟΝΑΔΕΣ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΚΛΟΥΒΙΑ?

ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ ΞΑΦΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΤΗΣ ,ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΛΑΒΑΝ ΥΠΟΨΗΝ ΤΟΥΣ ΤΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΡΑΤΩΝ ΜΕΛΩΝ "ΤΕΛΟΣ ΣΤΑ ΚΛΟΥΒΙΑ"?

ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΥΤΕΡΟΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ?

18.  καλεί την Επιτροπή να υποστηρίξει τους γεωργούς στις προσπάθειές τους για τη βελτίωση της καλής διαβίωσης των ζώων, ιδίως στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, των στρατηγικών σχεδίων της ΚΔΠ και της στρατηγικής «από το αγρόκτημα στο πιάτο» προκειμένου να μην μειωθεί η ανταγωνιστικότητα της παραγωγής της ΕΕ και να αποφευχθεί η μετέπειτα μετεγκατάστασή της σε χώρες εκτός ΕΕ με μειωμένες φιλοδοξίες ως προς την καλή διαβίωση των ζώων· θεωρεί ότι όλα τα συστήματα παραγωγής της ΕΕ θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να επενδύσουν στη βιωσιμότητα και την καλή διαβίωση των ζώων·

Η «δεύτερη εξημέρωση»! Αποφάσισαν τι θα τρώμε … Μικρόβια – BINTEO

ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ :

Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 10ης Ιουνίου 2021 σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών «Τέλος στα Κλουβιά» (2021/2633(RSP))


Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο,

–  έχοντας υπόψη την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών (ΕΠΠ) «Τέλος στα Κλουβιά» (ECI(2018)000004), που έλαβε 1,4 εκατομμύρια έγκυρες υπογραφές από κάθε κράτος μέλος της τότε ΕΕ των 28 και είναι η πρώτη έγκυρη ΕΠΠ σχετικά με τα εκτρεφόμενα ζώα,

–  έχοντας υπόψη τη δημόσια ακρόαση της 15ης Απριλίου 2021 σχετικά με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών «Τέλος στα Κλουβιά»,

–  έχοντας υπόψη το Ειδικό Ευρωβαρόμετρο 442 σχετικά με τη στάση των Ευρωπαίων ως προς την καλή διαβίωση των ζώων όπου συμπεραίνεται ότι το 82 % των πολιτών της Ένωσης πιστεύει ότι η καλή διαβίωση των εκτρεφόμενων ζώων θα πρέπει να προστατεύεται περισσότερο από ό,τι τώρα,

–  έχοντας υπόψη το άρθρο 13 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ),

–  έχοντας υπόψη την οδηγία 98/58/ΕΚ του Συμβουλίου, της 20ής Ιουλίου 1998, σχετικά με την προστασία των ζώων στα εκτροφεία(1),

–  έχοντας υπόψη την οδηγία 1999/74/ΕΚ του Συμβουλίου, της 19ης Ιουλίου 1999, περί των στοιχειωδών απαιτήσεων για την προστασία των ωοπαραγωγών ορνίθων(2),

–  έχοντας υπόψη την οδηγία 2008/119/ΕΚ του Συμβουλίου, της 18ης Δεκεμβρίου 2008, για τη θέσπιση στοιχειωδών κανόνων για την προστασία των μόσχων(3),

–  έχοντας υπόψη την οδηγία 2008/120/EΚ του Συμβουλίου, της 18ης Δεκεμβρίου 2008, για τους στοιχειώδεις κανόνες για την προστασία των χοίρων(4),

–  έχοντας υπόψη τη γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών σχετικά με την κοινή γεωργική πολιτική, η οποία εγκρίθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2018 (CDR 3637/2018),

–  έχοντας υπόψη τη γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών σχετικά με την αγροοικολογία, η οποία εγκρίθηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2021 (CDR 3137/2020),

–  έχοντας υπόψη την επιστημονική γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), της 21ης Νοεμβρίου 2019, με θέμα την υγεία και την καλή διαβίωση των κουνελιών που εκτρέφονται σε διάφορα συστήματα παραγωγής,

–  έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 14ης Μαρτίου 2017 σχετικά με τη θέσπιση στοιχειωδών κανόνων για την προστασία των εκτρεφόμενων κουνελιών(5),

–  έχοντας υπόψη το ψήφισμά του της 25ης Οκτωβρίου 2018 σχετικά με την καλή μεταχείριση των ζώων, τη χρήση αντιμικροβιακών ουσιών και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της βιομηχανικής εκτροφής κοτόπουλων κρεατοπαραγωγής(6),

–  έχοντας υπόψη το έγγραφο εργασίας των υπηρεσιών της Επιτροπής, της 31ης Μαρτίου 2021, σχετικά με την αξιολόγηση της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία και την καλή διαβίωση των ζώων για την περίοδο 2012-2015 (SWD(2021)0077),

–  έχοντας υπόψη την ειδική έκθεση αριθ. 31/2018 του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για την καλή διαβίωση των ζώων στην ΕΕ,

–  έχοντας υπόψη τη μελέτη της Υπηρεσίας Έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Νοεμβρίου του 2020, με τίτλο «End the Cage Age: Looking for Alternatives» (Βάζοντας τέλος στα κλουβιά: αναζήτηση εναλλακτικών),

–  έχοντας υπόψη το άρθρο 222 παράγραφος 8 του Κανονισμού του,

–  έχοντας υπόψη την πρόταση ψηφίσματος της Επιτροπής Γεωργίας και Ανάπτυξης της Υπαίθρου,

A.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η ΣΛΕΕ θεσπίζει την ιθαγένεια της Ένωσης και βελτιώνει περαιτέρω τη δημοκρατική λειτουργία της Ένωσης, προβλέποντας, μεταξύ άλλων, ότι κάθε πολίτης έχει το δικαίωμα να συμμετέχει στη δημοκρατική ζωή της Ένωσης μέσω της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών (ΕΠΠ)·

Β.  λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να αναγνωριστεί η σημασία της ΕΠΠ στη διαμόρφωση των πολιτικών πρωτοβουλιών και εξελίξεων της ΕΕ, καθώς και η έλλειψη δράσης ώστε να δοθεί συνέχεια σε προηγούμενες επιτυχημένες ΕΠΠ·

Γ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι το άρθρο 13 ΣΛΕΕ αναγνωρίζει σαφώς τα ζώα ως ευαίσθητα όντα· λαμβάνοντας υπόψη ότι δηλώνει περαιτέρω πως η Ένωση και τα κράτη μέλη της πρέπει να λαμβάνουν πλήρως υπόψη τις απαιτήσεις της καλής διαβίωσης των ζώων κατά τη διαμόρφωση και την εφαρμογή των αγροτικών πολιτικών της Ένωσης·

Δ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να αναγνωριστούν τα υψηλά πρότυπα καλής διαβίωσης των ζώων που ισχύουν ήδη στην ΕΕ και τα οποία συγκαταλέγονται στα υψηλότερα του κόσμου·

Ε.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η στρατηγική «από το αγρόκτημα στο πιάτο» αναγνωρίζει την επείγουσα ανάγκη βελτίωσης της καλής διαβίωσης των ζώων και διεύρυνσης του πεδίου εφαρμογής της, και επισημαίνει τα οφέλη της για τα ζώα, την ποιότητα των τροφίμων, τη μείωση της ανάγκης για φάρμακα και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, σύμφωνα με τις τελευταίες επιστημονικές συμβουλές·

ΣΤ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι, σύμφωνα με μελέτη που εκπονήθηκε από την Υπηρεσία Έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατ’ εντολή της Επιτροπής Αναφορών με τίτλο «End the Cage Age: Looking for Alternatives» (Βάζοντας τέλος στα κλουβιά: αναζήτηση εναλλακτικών), μπορούν να υλοποιηθούν συστήματα στέγασης χωρίς κλωβούς στην Ευρώπη, προτείνεται δε να ληφθούν χρηματοδοτικά και πολιτικά μέτρα βραχυπρόθεσμα και να θεσπιστεί νομοθεσία μακροπρόθεσμα· λαμβάνοντας υπόψη ότι η μελέτη αυτή επιβεβαιώνει πως η ΕΕ μπορεί να διασφαλίσει ότι τα ζωικά προϊόντα που δεν συμμορφώνονται με τα ενωσιακά πρότυπα δεν μπορούν να εισάγονται στην Ένωση·

Ζ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η προταθείσα ΕΠΠ αναφέρει ότι εκατοντάδες εκατομμύρια εκτρεφόμενα ζώα στην ΕΕ περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους σε κλουβιά·

Η.  λαμβάνοντας υπόψη ότι τα κουνέλια είναι τα ζώα που κρατούνται συχνότερα σε κλουβιά, με το 85 % εξ αυτών να κρατούνται σε κλωβοστοιχίες και το 9 % εξ αυτών σε διευθετημένους κλωβούς, ενώ περίπου το 50 % των ωοπαραγωγών ορνίθων της ΕΕ στεγαζόταν σε διευθετημένους κλωβούς το 2019, με τα ποσοστά να είναι σημαντικά υψηλότερα στα κράτη μέλη στα ανατολικά, κεντρικά και νότια της ΕΕ· λαμβάνοντας υπόψη ότι στον τομέα των χοιροειδών, οι περισσότερες χοιρομητέρες κρατούνται σε κλουβιά σε ορισμένα στάδια του αναπαραγωγικού κύκλου τους·

Θ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η προταθείσα ΕΠΠ αποσκοπεί στη βελτίωση της καλής διαβίωσης των ζώων·

Ι.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η διατήρηση ζώων σε κλουβιά ως σύστημα ζωικής παραγωγής προέκυψε από τη συμβολή αρκετών παραγόντων, ιδίως: την ανάγκη εντοπισμού των καταλληλότερων ζώων για γενετική επιλογή, τη βελτίωση των συνθηκών υγιεινής και την καλύτερη διαχείριση που επέτρεψε τον αυτοματισμό και, επομένως, την πιο αποτελεσματική χρήση του ολοένα και λιγότερου εργατικού δυναμικού προς αντιστάθμιση της αύξησης στην τιμή της γης ή στο κόστος των εγκαταστάσεων·

ΙΑ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να αναγνωριστεί η πολυπλοκότητα της υγείας και της καλής διαβίωσης των ζώων· λαμβάνοντας υπόψη ότι τα χαρακτηριστικά των διάφορων ζώων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τον σχεδιασμό συστημάτων στέγασης που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους·

ΙΒ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι περισσότερα από 300 εκατομμύρια εκτρεφόμενα ζώα κρατούνται φυλακισμένα για ένα μέρος ή ολόκληρη τη ζωή τους, και ότι υφίστανται σοβαρές ανησυχίες σε ολόκληρη της ΕΕ σχετικά με την καλή διαχείριση των ζώων που εκτρέφονται και κρατούνται σε κλουβιά, διότι δεν μπορούν ούτε να σταθούν όρθια, να τεντωθούν ή να περιστραφούν, και τους είναι αδύνατον να εκδηλώσουν τη φυσιολογική συμπεριφορά τους·

ΙΓ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι οι γεωργοί έχουν πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις για τη βελτίωση της καλής διαβίωσης των ζώων και δεν έχουν ακόμη ανακτήσει πλήρως τις επενδύσεις τους· λαμβάνοντας υπόψη ότι τα συστήματα αυτά έχουν αναπτυχθεί από κοινού από γεωργούς, κτηνιάτρους, επιστήμονες και μη κυβερνητικές οργανώσεις, προκειμένου να διασφαλιστεί η κάλυψη των απαιτήσεων καλής διαβίωσης κάθε είδους·

ΙΔ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να αναγνωρίζονται οι προσπάθειες που καταβάλλουν οι γεωργοί με επίκεντρο την αγορά, όπως και η ανάγκη να λάβουν κάποιο όφελος από την αγορά προκειμένου να συνεχίσουν να επενδύουν στη βιωσιμότητα·

ΙΕ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να αναγνωριστεί ο κίνδυνος μετεγκατάστασης της ζωικής παραγωγής και, συνεπώς, εκτόπισης των βασικών ζητημάτων υγείας και καλής διαβίωσης των ζώων σε τρίτες χώρες·

ΙΣΤ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η μετάβαση των συστημάτων στέγασης σε συστήματα στέγασης χωρίς τη χρήση κλουβιών θα απαιτήσει πρόσθετες επενδύσεις και θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους παραγωγής, ιδίως στην αρχή αυτή της μετάβασης λόγω του κόστους επένδυσης, που θα πρέπει να επωμιστούν οι γεωργοί· λαμβάνοντας υπόψη ότι πρέπει πάντα να συνεκτιμώνται τα ζητήματα υγιεινής στο πλαίσιο της εκτροφής σε γεωργικές εκμεταλλεύσεις·

ΙΖ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι οι σωρευτικές δαπάνες της κοινής γεωργικής πολιτικής (ΚΓΠ) για την περίοδο 2014-2020, όπως δηλώθηκαν από τα κράτη μέλη στα τέλη του 2019 σχετικά με το μέτρο της καλής διαβίωσης των ζώων, αποτελούσαν μόλις το 1,15 % των κονδυλίων της ΚΓΠ(7)·

ΙΗ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι οποιαδήποτε μεταβολή στα συστήματα στέγασης θα πρέπει να διασφαλίσει μια ισορροπία μεταξύ των διάφορων πτυχών βιωσιμότητας, δηλαδή την καλή διαβίωση των ζώων, την υγεία τους, την προστασία του περιβάλλοντος και την ανταγωνιστικότητα των γεωργών·

ΙΘ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι τα συστήματα στέγασης χωρίς κλουβιά πρέπει να διασφαλίζουν κατάλληλες συνθήκες μικροκλίματος και να ταιριάζουν σε κάθε γεωγραφική περιοχή της ΕΕ και σε όλες τις κλιματικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένων των ακραίων καιρικών συνθηκών·

Κ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι λίγα κράτη μέλη έχουν ήδη σημειώσει πρόοδο πέρα από τα ελάχιστα πρότυπα της ΕΕ και έχουν απαγορεύσει τη χρήση διευθετημένων κλωβών για ωοπαραγωγές όρνιθες, τόσο κλωβοστοιχιών όσο και διευθετημένων κλωβών για κουνέλια ή χοιροστασίων και θαλάμων τοκετού, ενώ άλλα κράτη μέλη πρόκειται να θέσουν σε εφαρμογή νομοθεσία σταδιακής κατάργησης το αργότερο το 2030·

ΚΑ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι πριν από τη θέσπιση οποιωνδήποτε αλλαγών στα συστήματα στέγασης, πρέπει να εκτιμηθεί το κόστος της απαιτούμενης μετατροπής τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα· λαμβάνοντας υπόψη ότι μια εκτίμηση επιπτώσεων πρέπει να συνεκτιμήσει τις ανάγκες όλων των τομέων ανάλογα με τα είδη των ζώων, συμπεριλαμβανομένων και οικονομικών ζητημάτων και ζητημάτων υγιεινής·

ΚΒ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η αλλαγή των συστημάτων στέγασης θα αυξήσει τον κίνδυνο διάδοσης μεταδοτικών νόσων και ανάπτυξης κοινωνικού άγχους από τα ζώα λόγω της κυριαρχίας και του ανταγωνισμού που επηρεάζουν την υγεία τους, και ενδέχεται να αυξήσουν την ανάγκη για φάρμακα·

ΚΓ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι, για να διευκολυνθεί αυτή η σημαντική μετάβαση, πρέπει να διασφαλιστούν κατάλληλη χρηματοδοτική επενδυτική στήριξη και αποζημιώσεις, για να αντισταθμίσουν το υψηλότερο κόστος παραγωγής και τις απώλειες εισοδήματος των γεωργών·

ΚΔ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η καλή μεταχείριση των ζώων περιλαμβάνεται ως συγκεκριμένος στόχος στην κοινή γεωργική πολιτική και συνεπώς τα κράτη μέλη μπορούν να διαθέσουν την εν λόγω χρηματοδότηση για τη μετάβαση μακριά από την εκτροφή σε κλουβιά, λόγου χάρη μέσω του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Αγροτικής Ανάπτυξης·

ΚΕ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει να αναγνωριστεί πως, σε ορισμένες περιπτώσεις, ορισμένες μορφές κλωβού για στέγαση αποφέρουν περισσότερα οφέλη αναφορικά με την καλή διαβίωση των ζώων απ’ ό,τι αρνητικές επιπτώσεις για το συγκεκριμένο ζώο· λαμβάνοντας υπόψη ότι, σε κάθε περίπτωση, οι κλωβοί πρέπει να είναι ανάλογοι με το μέγεθος του ζώου που στεγάζεται και με τον επιδιωκόμενο σκοπό·

ΚΣΤ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι η ειδική έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για την καλή διαβίωση των ζώων στην ΕΕ σημειώνει πως τα κράτη μέλη χρησιμοποιούν σε περιορισμένο βαθμό τους πόρους της κοινής γεωργικής πολιτικής για την επιδίωξη των στόχων που συνδέονται με την καλή διαβίωση των ζώων·

ΚΖ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι οι κανόνες για την καλή διαβίωση των ζώων και οι βελτιώσεις στο μέγεθος των κλωβών έχουν προγραμματιστεί σε διάφορα προγράμματα αγροτικής ανάπτυξης με την πάροδο των ετών· λαμβάνοντας υπόψη ότι ο στόχος του μέτρου συμπεριλήφθηκε εκ προεπιλογής σε ορισμένα προγράμματα μέσω μέτρων αύξησης του μεγέθους των κλωβών ή των κελιών·

ΚΗ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι αν σχεδιαστούν μεταβολές στις νομικές υποχρεώσεις για τη στέγαση των ζώων, πρέπει να ληφθεί υπόψη το επίπεδο εφαρμογής των κανόνων για την καλή διαβίωση των ζώων στα κράτη μέλη της ΕΕ και να υιοθετηθεί μια προσέγγιση ανά είδος·

ΚΘ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι σε γενικές γραμμές η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει προϊόντα από ζώα τα οποία εκτρέφονται σε συνθήκες οι οποίες δεν μπορούν να εξακριβωθούν σε γενικές γραμμές·

Λ.  λαμβάνοντας υπόψη ότι υπάρχουν εναλλακτικά συστήματα που είναι εμπορικά βιώσιμα και χρησιμοποιούνται ήδη, όπως π.χ. συστήματα στάβλων, συστήματα ελευθέρας βοσκής και βιολογικά συστήματα για όρνιθες, κλωβοί στο επίπεδο του δαπέδου και υπαίθρια συστήματα ελευθέρας βοσκής ή βιολογικά συστήματα για κουνέλια, εσωτερικά και υπαίθρια συστήματα ελεύθερης εκτροφής και ομαδικής στέγασης για χοιρομητέρες, συστήματα στάβλων και μεγάλοι κλωβοί για ορτύκια, και συστήματα ομαδικής στέγασης για μόσχους·

1.  ζητεί από την Επιτροπή να παράσχει πληροφορίες έως το 2022 σχετικά με τον εν εξελίξει έλεγχο καταλληλότητας της ισχύουσας νομοθεσίας της ΕΕ για την καλή διαβίωση των ζώων·

2.  καλεί την Επιτροπή να αναπτύξει μια πιο ολοκληρωμένη πολιτική τροφίμων για τη στήριξη της μετάβασης προς ένα πιο βιώσιμο σύστημα τροφίμων το οποίο θα λαμβάνει υπόψη τις οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις του, με την κατάλληλη στήριξη των γεωργών, προκειμένου να αποτρέψει ιδίως τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις μικρού και μεσαίου μεγέθους από περαιτέρω αποσύρσεις από τη ζωική παραγωγή και την περαιτέρω συγκέντρωσή της·

3.  αναγνωρίζει ότι μερικά κράτη μέλη εφαρμόζουν επιτυχώς εναλλακτικές λύσεις για τη γεωργία με κλουβιά· θεωρεί ότι τα εναλλακτικά συστήματα θα πρέπει να αναπτυχθούν, να βελτιωθούν και να προαχθούν·

4.  καλεί την Επιτροπή να θεμελιώσει αποκλειστικά τις νέες πρωτοβουλίες για την καλή διαβίωση των ζώων σε ανεξάρτητη επιστημονική έρευνα, λαμβανομένου υπόψη και του ενδεχόμενου αρνητικού αντικτύπου, όπως ο κίνδυνος ασθενειών, τα κατάγματα στο στέρνο ή ο κανιβαλισμός στον τομέα των πουλερικών·

5.  καλεί την Επιτροπή να διασφαλίσει τη κατάλληλη μεταφορά των απαιτήσεων της ΕΠΠ «Τέλος στα Κλουβιά» στο πλαίσιο της τρέχουσας αναθεώρησης της οδηγίας 98/58/ΕΚ και σύμφωνα με την Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ και τις στρατηγικές «από το αγρόκτημα στο πιάτο»·

6.  προτρέπει την Επιτροπή να εξαλείψει τη γραφειοκρατία και τους ρυθμιστικούς περιορισμούς προκειμένου οι κτηνοτρόφοι να μπορούν να προβούν στις απαραίτητες διαρθρωτικές αλλαγές στις εγκαταστάσεις τους για να ενσωματώσουν τις νέες διατάξεις για την καλή διαβίωση των ζώων·

7.  τονίζει ότι τόσο η αγορά για ζωικά προϊόντα από συστήματα χωρίς κλουβιά, συστήματα ελευθέρας βοσκής και βιολογικά συστήματα, όσο και η αγορά εναλλακτικών λύσεων με βάση τρόφιμα φυτικής προέλευσης σημειώνουν αυξητική τάση στην ΕΕ·

8.  σημειώνει ότι η ΕΕ απαγόρευσε πρωτοποριακά ορισμένους κλωβούς για εκτρεφόμενα ζώα, ιδίως με τη μερική απαγόρευση των μοσχοκλωβών του 2007, την απαγόρευση κλωβοστοιχιών για τις ωοτόκες όρνιθες το 2012, τη μερική απαγόρευση του σταβλισμού των χοιρομητέρων το 2013 και την καθολική απαγόρευση των κλωβών σε όλες τις βιολογικές καλλιέργειες σε όλη την ΕΕ·

9.  υπενθυμίζει ότι μερικά κράτη μέλη της ΕΕ έχουν ήδη εγκρίνει εθνική νομοθεσία για την απαγόρευση ορισμένων μορφών κτηνοτροφίας με κλουβιά που υπερβαίνουν τα ελάχιστα πρότυπα της ΕΕ, με αποτέλεσμα να καθίσταται ακόμα πιο επιτακτική η θέσπιση νομοθεσίας σε επίπεδο ΕΕ για την κατάργηση της πρακτικής της κτηνοτροφίας με κλουβιά και τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για τους γεωργούς σε ολόκληρη την ΕΕ·

10.  καλεί την Επιτροπή να προτείνει νομοθετικά μέσα για τη βιώσιμη γεωργία, και ιδίως να προτείνει την αναθεώρηση της οδηγίας 98/58/ΕΚ με στόχο τη σταδιακή κατάργηση της χρήσης κλωβών στην εκτροφή ζώων στην ΕΕ και την αξιολόγηση μιας πιθανής μεταβατικής περιόδου έως το 2027·

11.  τονίζει την ανάγκη η εν λόγω σταδιακή κατάργηση να βασίζεται σε επιστημονικά τεκμηριωμένη εκτίμηση επιπτώσεων και να εξασφαλίζει κατάλληλη μεταβατική περίοδο·

12.  καλεί την Επιτροπή να υιοθετήσει μια προσέγγιση ανά είδος που θα λαμβάνει υπόψη και θα αξιολογεί τα χαρακτηριστικά κάθε ζώου, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει συστήματα στέγασης προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες του·

13.  καλεί την Επιτροπή να επαναξιολογήσει τις εμπορικές συμφωνίες με τρίτες χώρες προκειμένου να διασφαλίσει ότι πληρούν τα ίδια πρότυπα για την καλή μεταχείριση των ζώων και την ποιότητα των προϊόντων·

14.  τονίζει ότι τα κουνέλια είναι το δεύτερο σε αριθμό εκτρεφόμενο ζώο στην ΕΕ, με την πλειονότητα των κουνελιών να εκτρέφονται σε κλουβιά με ανεπαρκή πρότυπα καλής διαβίωσης· καλεί εν προκειμένω την Επιτροπή να προτείνει συγκεκριμένη ενωσιακή νομοθεσία σχετικά με τα ελάχιστα πρότυπα προστασίας των εκτρεφόμενων κουνελιών·

15.  ζητεί τη δημιουργία βραχύτερων αλυσίδων εφοδιασμού στη ζωική και την ανθρώπινη διατροφή, που θα βασίζονται σε πρωτεϊνικές καλλιέργειες σε τοπικό ή περιφερειακό επίπεδο για ζωοτροφές και ανθρώπινη κατανάλωση· σημειώνει ότι η στρατηγική «από το αγρόκτημα στο πιάτο» υποστηρίζει μια βιώσιμη ζωική παραγωγή, τη δημιουργία βραχύτερων αλυσίδων εφοδιασμού για τα τρόφιμα και μια πιο δίκαιη εμπορική πολιτική όπου τα ευρωπαϊκά πρότυπα θα κατέχουν εξέχουσα θέση·

16.  αναγνωρίζει τα θετικά βήματα που έχει κάνει η ΕΕ τα τελευταία έτη, με τη συνολική βελτίωση των συνθηκών καλής διαβίωσης των ζώων, την επιβολή απαγορεύσεων στους κλωβούς για ορισμένα εκτρεφόμενα ζώα, και την απαγόρευση των κλωβών σε όλες τις βιολογικές καλλιέργειες·

17.  χαιρετίζει τις βέλτιστες πρακτικές που εφαρμόζουν ήδη αρκετά κράτη μέλη μέσω της έγκρισης εθνικής νομοθεσίας που υπερβαίνει τα ελάχιστα πρότυπα της ΕΕ για την καλή διαβίωση των ζώων, ιδίως την απαγόρευση ορισμένων ειδών εκτροφής με κλωβούς· προτρέπει όλα τα κράτη μέλη να εγκρίνουν άμεσα μέτρα που προωθούν την αντικατάσταση της εκτροφής με κλουβιά από εναλλακτικά συστήματα που δεν χρησιμοποιούν κλουβιά·

18.  καλεί την Επιτροπή να υποστηρίξει τους γεωργούς στις προσπάθειές τους για τη βελτίωση της καλής διαβίωσης των ζώων, ιδίως στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας της ΕΕ, των στρατηγικών σχεδίων της ΚΔΠ και της στρατηγικής «από το αγρόκτημα στο πιάτο» προκειμένου να μην μειωθεί η ανταγωνιστικότητα της παραγωγής της ΕΕ και να αποφευχθεί η μετέπειτα μετεγκατάστασή της σε χώρες εκτός ΕΕ με μειωμένες φιλοδοξίες ως προς την καλή διαβίωση των ζώων· θεωρεί ότι όλα τα συστήματα παραγωγής της ΕΕ θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία να επενδύσουν στη βιωσιμότητα και την καλή διαβίωση των ζώων·

19.  καλεί την Επιτροπή να υποβάλει προτάσεις για την απαγόρευση της βάναυσης και περιττής καταναγκαστικής σίτισης παπιών και χηνών για την παραγωγή φουαγκρά·

20.  καλεί τα κράτη μέλη να συνδράμουν τους γεωργούς και τους κτηνοτρόφους με την παροχή συμβουλών και κατάρτισης, εάν απαιτείται, για τη διευκόλυνση της μετάβασης προς συστήματα χωρίς κλουβιά·

21.  καλεί την Επιτροπή και τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν τη διεξαγωγή αποτελεσματικών τελωνειακών ή μη ελέγχων, ώστε να διασφαλίζεται η αμοιβαιότητα όσον αφορά τις απαιτήσεις ποιότητας και ασφάλειας και τα πρότυπα της ΕΕ για την καλή διαβίωση των ζώων, ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής γεωργίας στην παγκόσμια αγορά για όλα τα γεωργικά είδη διατροφής που εισάγονται στην ΕΕ·

22.  εκφράζει την ικανοποίησή του για τη φιλοδοξία της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο» να διασφαλίσει εκτελεστά κεφάλαια για το εμπόριο και τη βιώσιμη ανάπτυξη σε όλες τις εμπορικές συμφωνίες της ΕΕ, με στόχο να διασφαλιστεί ότι οι υψηλότερες ενωσιακές κανονιστικές φιλοδοξίες που προτείνονται συνάδουν με την εμπορική πολιτική της ΕΕ και ότι εκπληρώνονται από χώρες εκτός ΕΕ που έχουν υπογράψει εμπορικές συμφωνίες με την ΕΕ·

23.  υπογραμμίζει ότι τα κεφάλαια εμπορίου και βιώσιμης ανάπτυξης θα πρέπει να συνεκτιμούν ισότιμα πρότυπα παραγωγής, ιδίως την καλή διαβίωση των ζώων·

24.  θεωρεί ότι μια δίκαιη εμπορική πολιτική που διασφαλίζει ισότιμους όρους ανταγωνισμού αποτελεί προϋπόθεση για υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα· προτρέπει, επομένως, την Επιτροπή να εντείνει τις προσπάθειές της ως προς τους ελέγχους στα εισαγόμενα τρόφιμα·

25.  επιμένει ότι όλα τα ζωικά προϊόντα που εισάγονται στην ΕΕ θα πρέπει να παράγονται σε πλήρη συμμόρφωση με τη σχετική νομοθεσία της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης συστημάτων γεωργίας χωρίς κλωβούς·

26.  παροτρύνει την Επιτροπή να εξασφαλίσει επαρκή στήριξη και μεταβατική περίοδο για τη σταδιακή προσαρμογή των γεωργών και των κτηνοτρόφων, η οποία θα λαμβάνει υπόψη τον επενδυτικό κύκλο των γεωργών, καθώς και μηχανισμούς χρηματοδότησης με σκοπό τη διευκόλυνση της μετάβασης, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα και την κοινωνική ανθεκτικότητα του αγροδιατροφικού τομέα της ΕΕ·

27.  πιστεύει ότι αυτή η στήριξη και μια μεταβατική περίοδος θα πρέπει να εξασφαλιστούν πριν από οποιαδήποτε νομοθετική αλλαγή όσον αφορά τις υγειονομικές εγγυήσεις για τα ζώα και τους ανθρώπους και την προστασία των εργαζομένων, προκειμένου να αποτραπεί η εγκατάλειψη της γης και η περαιτέρω απόσυρση από την κτηνοτροφική παραγωγή (ιδίως από μικρές και μεσαίες γεωργικές εκμεταλλεύσεις που δεν διαθέτουν πόρους για να προσαρμοστούν αναλόγως)·

28.  επαναλαμβάνει ότι η Επιτροπή πρέπει να στηρίξει τους γεωργούς στην εκπαίδευση των καταναλωτών και στην κοινοποίηση των υφιστάμενων προτύπων καλής διαβίωσης των ζώων σε αυτούς· καλεί την Επιτροπή και τα κράτη μέλη, συνεπώς, να παρέχουν κατάλληλη χρηματοοικονομική στήριξη και καθοδήγηση για τη διασφάλιση μιας ομαλής μετάβασης για τους εν λόγω Ευρωπαίους γεωργούς·

29.  τονίζει ότι ο τομέας της κτηνοτροφίας είναι πολύ δυναμικός και μπορεί να προσαρμοστεί στις μεταβολές τόσο στη νομοθεσία όσο και στις προτιμήσεις των καταναλωτών· υπογραμμίζει, ωστόσο, ότι για να συμβεί αυτό πρέπει να επιβραβεύεται για τις προσπάθειές του μέσω άμεσης ενίσχυσης, προκειμένου να μην διακινδυνεύεται η βιωσιμότητα της παραγωγής και των γεωργικών εκμεταλλεύσεων·

30.  επισημαίνει τη συνολική σημασία της δίκαιης κατανομής εξόδων και παροχών στην αλυσίδα τροφίμων και τον ρόλο της αγοράς στην ενίσχυση της βιωσιμότητας των γεωργών· εκτιμά εν προκειμένω ότι ένα οικειοθελές σύστημα επισήμανσης για την καλή διαβίωση των ζώων θα ήταν κατάλληλο για να υποδείξει την προσήλωση της αλυσίδας από το αγρόκτημα στο πιάτο να συμβάλει στην ΕΠΠ «Τέλος στα Κλουβιά», διασφαλίζοντας παράλληλα επαρκή τιμολόγηση·

31.  τονίζει τη σημασία της στήριξης των γεωργών και της αρωγής τους ώστε να στραφούν προς μια πιο βιώσιμη γεωργία, με την παροχή κατάλληλων συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών, κινήτρων και χρηματοδοτικών προγραμμάτων για την υποστήριξη του επιπέδου διαβίωσης και της ανταγωνιστικότητάς τους στις αγροτικές περιοχές, με προώθηση των επενδύσεων και της οργάνωσης της αλυσίδας τροφίμων, της ενίσχυσης των μικρών τοπικών επεξεργαστών και της υποστήριξης μιας βραχείας αλυσίδας εφοδιασμού·

32.  ζητεί από την Επιτροπή να προωθήσει διεθνώς την καλή μεταχείριση των ζώων και να αναλάβει πρωτοβουλίες με σκοπό την αύξηση της ευαισθητοποίησης μεταξύ των χωρών που δεν ανήκουν στην ΕΕ, μεταξύ άλλων με μέτρα όπως η παροχή περαιτέρω αμοιβαίας συνδρομής και η ταχύτερη ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των αρμόδιων αρχών σε όλα τα κράτη μέλη και τις χώρες εκτός ΕΕ·

33.  υπενθυμίζει ότι οι κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις είναι καινοτόμα μέρη, που επενδύουν συνεχώς στη βελτίωση της υποδομής και των πρακτικών τους προκειμένου να παρακολουθούν τα τελευταία επιστημονικά στοιχεία και τις προσδοκίες των καταναλωτών·

34.  ζητεί την ανάπτυξη μιας κατάλληλης αγοράς ζήτησης όπου είναι δυνατή η εμπορία όλων των προϊόντων που παράγονται με υψηλότερα πρότυπα ποιότητας σε πιο υψηλές τιμές·

35.  καλεί την Επιτροπή να παρουσιάσει ενδεχόμενα προγράμματα μετατροπής για την ταχύτερη σταδιακή κατάργηση της γεωργίας με κλουβιά, συμπεριλαμβανομένης μιας αξιολόγησης του κόστους παρακολούθησης·

36.  αναθέτει στον Πρόεδρό του να διαβιβάσει το παρόν ψήφισμα στο Συμβούλιο και στην Επιτροπή, καθώς και στις κυβερνήσεις και στα κοινοβούλια των κρατών μελών.

(1)ΕΕ L 221 της 8.8.1998, σ. 23.
(2)ΕΕ L 203 της 3.8.1999, σ. 53.
(3)ΕΕ L 10 της 15.1.2009, σ. 7.
(4)ΕΕ L 47 της 18.2.2009, σ. 5.
(5)ΕΕ C 263 της 25.7.2018, σ. 90.
(6)ΕΕ C 345 της 16.10.2020, σ. 28.
(7)13η δημοσιονομική έκθεση της Επιτροπής προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σχετικά με το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) - Οικονομικό έτος 2019, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52020DC0387&from=EN


ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ 6199/2015 ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΑ.

 

5.0 ΓΕΩΡΓΙΑ/ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ/ ΑΛΙΕΙΑ / ΠΑΡΑΓΩΓΑ

 

5.1.    Η Ελλήνων Συνέλευσις δίνει τεράστια βάση στην ανάπτυξη όλων των πρωτογενών παραγωγικών πηγών. Η γεωργία θα αναπτυχθεί με τον πιο δυνατό τρόπο. Θα καθιερωθεί σε ολόκληρη την επικράτεια η καλλιέργεια μόνο με παραδοσιακούς Ελληνικούς σπόρους.

5.2.    Θα αναπτυχθεί με πρόγραμμα ώστε το 60 % της γεωργικής παραγωγής να καθιστά αυτάρκη την χώρα μας από τα γεωργικά προϊόντα. Θα γίνει αναγνώριση όλων των φυτών της ελληνικής χλωρίδας καθώς και των παραγώγων τους, πχ ελαίων για θεραπευτικούς και για καλλωπιστικούς σκοπούς .

5.3.    Θα επανακτηθεί και συμπληρωθεί εκ νέου το ταμείο των ελληνικών σπόρων.

5.4.    Θα γίνει έλεγχος της τροφικής αλυσίδας και θα απαγορευθούν όλοι οι «GM» γενετικά τροποποιημένοι σπόροι και τα παράγωγα αυτών.

5.5.    Η Πολιτεία θα αναλάβει να διασφαλίσει τους πολίτες με τρόφιμα απαλλαγμένα από «GM» γενετικά τροποποιημένους σπόρους, θα προσφέρει εξελιγμένες μεθόδους ανάπτυξης που θα βασίζονται στις τεχνικές καλλιέργειας που ακολουθούν τις αρχέγονες αρχές όπως διατυπώνονται στη μητέρα φύση, και το πότισμα θα γίνεται μόνο με καθαρό νερό απαλλαγμένο από δηλητήρια, τοξίνες όπως φθόριο κτλ,

5.6.    Θα δημιουργηθεί μηχανισμός υποστήριξης για όλες τις μονάδες γεωργικής και ζωικής παραγωγής, μέσω προηγμένων τεχνολογιών που θα είναι εναντίον των γενετικά τροποποιημένων σπόρων και υβριδίων, με την λήψη ταυτόχρονα υποχρεωτικών εφαρμοστικών μέτρων για καλλιέργειες με τους φυσικούς τοπικούς σπόρους που δεν έχουν υποστεί επεξεργασία, έτσι ώστε η Ελλάδα να γίνει ξανά ένα οργανικό πρότυπο φυσικής ανάπτυξης και οτιδήποτε καλλιεργείται στον Ελληνικό χώρο να είναι πραγματικά βιολογικό.

5.7.    Η λίπανση θα γίνεται μόνο με βιολογικά λιπάσματα και εδαφοβελτιωτικά που θα παράγονται στην ελληνική επικράτεια.

5.8.    Θα αναπτυχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η βιομηχανική μεταποίηση των γεωργικών προϊόντων στα οποία μόνο θα επιτρέπεται η εξαγωγή. Σο ίδιο βάρος θα δοθεί και στην κτηνοτροφία.

5.9.    Θα σχεδιαστεί κατάλληλα η σχέση παραγωγής, μεταφοράς, αποθήκευσης, συντήρησης, διάθεσης στην τοπική αγορά και των εξαγωγών ούτως ώστε να αποκτηθεί αμεσότητα μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή και να αναπτυχθεί υγιής ανταγωνισμός.

5.10. Θα υπάρχει αυστηρή εποπτεία για την τήρηση των προδιαγραφών.

5.11. Θα δοθεί προώθηση ώστε το 80 % των προϊόντων της κτηνοτροφίας να καλύπτει την εγχώρια κατανάλωση.

5.12. Θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην παραγωγή οικολογικών ζωοτροφών.

5.13. Θα δοθεί βάση στην αναπαραγωγή των ζώων της Ελληνικής πανίδας.

5.14. Η ανάπτυξη τους θα γίνεται μόνο σε φυσικό περιβάλλον και θα απαγορεύεται κάθε αυξητικό, διατροφικό συμπλήρωμα, ορμόνες κτλ.

5.15. Είμαστε η χώρα των υδάτων είναι φυσιολογικό να υπάρχει υδατοκαλλιέργεια όλων των ειδών.

5.16. Θα δοθεί βαρύτητα στις υδατοκαλλιέργειες ιχθύων, οστράκων και μαλακίων και ότι παράγεται ως τελικό προϊόν της μητέρας φύσης.

5.17. Η Πολιτεία είναι έτοιμη να παράσχει κάθε στήριξη για την επίτευξη των ανωτέρω με την δική της ή όχι συμμετοχή στην υλοποίηση τους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

Your Ad Spot

ΣΕΛΙΔΕΣ